Wanita china calon isteri paling ideal?

16 October 2010
"Kebelakangan ini, terdapat ramai di kalangan lelaki muda Mesir berminat untuk mengahwini wanita China bukan sahaja kerana hendak mengelak dari menanggung kos tinggi dalam perkahwinan tradisional Mesir tetapi juga kerana tertarik dengan sikap kesetiaan mereka kepada suami.Kebanyakan mereka, berumur melebihi 35 tahun, menghubungi kedutaan China di Kaherah untuk mendapatkan penjelasan tentang kemungkinan mengahwini wanita negara berkenaan.

Sementara yang lain pula mencari pasangan China melalui perkhidmatan mencari jodoh dalam laman sesawang. Sekalipun mengesahkan menerima pertanyaan dari lelaki Mesir, pihak kedutaan menafikan terlibat dalam mengatur bagi memudahkan urusan perkahwinan.

Sebaliknya, pihak kedutaan menyatakan yang mereka tidak dapat menerima cara yang digunakan oleh pihak media Mesir yang seolah-olah menjadikan wanita China sebagai barang dagangan.


“Kerajaan kami menggalakkan kebebasan memilih dalam perkahwinan dan seorang wanita China itu boleh mengahwini lelaki asing,” kata jurucakap kedutaan dalam satu kenyataan. “Ini tak bermakna kami mempunyai pengantin wanita untuk dijual. Undang-undang China melarang menjadikan perkahwinan sebagai perniagaan.”

Wanita China lebih baik

Keadaan kewangan pemuda Mesir adalah punca utama mereka memilih pasangan China. Dalam perkahwinan tradisional Mesir, pengantin lelaki terpaksa menyediakan maskahwin, sebuah apartmen, sebentuk cincin berlian atau hadiah berupa barangan kemas kepada pengantin perempuan. Sebaliknya, wanita China tidak mengenakan syarat selain wang.

Tambahan lagi, ramai lelaki Mesir mempunyai pandangan bahawa wanita China adalah pasangan yang lengkap kerana memiliki rupa paras yang cantik, aktif, bijak dan juga mahir memasak dan menguruskan hal-hal rumahtangga. Mereka juga mempunyai kemahiran Selanjutnya...

0 comments:

Pages

Follow Us

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya
v>

Laman Web IPTA Dan IPTS Di Malaysia

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket