Dakwah seorang Muslim

14 May 2011
Video dibawah memgambarkan sifat seorang muslim yang patut kita contohi..apabila orang berniat jahat..balaslah ia dengan kebaikkan.sehiggakan perompak itu mahu masuk islam disebabkan pertolongan peniaga memberikan wang kepadanya..video teksi dibawah disebabkan kejujurannya dia dihadiahkan dengan konsert free..

Sifat yang semestinya ada pada seorang muslim..ikhlas - taubat - jujur -sabar - amanah . Allah tidak menjadikan sesuatu yang tidak mampu untuk manusia mengatasinya..semuanya mudah bagi Allah untuk menyelesaikan .. kun fayakun (maka jadilah )

"Kesusahan menjanjikan ganjaran yang lebih besar bagi mereka yang melepasinya.."

"Zaman Nabi Muhammad sallalahu alaihi wasallam berdakwah ke taif..baginda dilempar dengan cacian maki hamun hatta dengan balingan batu..dengan berkat kesabaran baginda , Islam tersebar sehingga ke pelusuk dunia ...subhannallah"
Bukankah kita ada peranan?Kita ada tujuan?Kita ada kekuatan berseorangan?

Bergerak tidak perlu seorang..hendaklah kita bergerak dengan orang lain..Mulakanlah dari dirimu , keluargamu , masyarakat disekelilingmu dan negara umumnya..
Moga Allah muliakan kita dengan keizzahan islam dan matikan kita dalam keadaan yang baik (husnil khatimah)..amin~



0 comments:

Pages

Follow Us

pmram PMRAM Hewi PMRAM MyMaqaz umi Pahang Perak Johor Terengganu Melaka Pulau Pinang Dumyat Mansourah Damanhur eKPKM Kedah Medic Permaya
v>

Laman Web IPTA Dan IPTS Di Malaysia

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket